شناسهٔ خبر: 163481 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی اعلام کرد؛

افزایش ۴۱ درصدی تردد ناوگان خروجی ترانزیتی از پایانه های مرزی خراسان رضوی در سال ۱۴۰۲

رشد 41 درصدی تردد ناوگان ترانزیتی خروجی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: در سال ۱۴۰۲ تردد ناوگان خروجی از پایانه های مرزی این استان ۴۱ درصد نسبت به سال ماقبل آن افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان‌رضوی، جعفر شهامت با بیان اینکه تردد ناوگان ورودی در سال ۱۴۰۲ ۴ درصد افزایش داشته؛ گفت: در سال گذشته ۴۱۱ هزار تردد حامل کالاهای صادراتی، وارداتی و ترانزیتی با مقدار ۶ میلیون تن تردد از پایانه‌های مرزی در استان خراسان‌رضوی عبور کردند که این به‌لحاظ تردد ۳۰ درصد افزایش را نسبت به سال ۱۴۰۱ و از لحاظ مقدار تناژ حمل کالا ۳۹ درصد را نشان‌می‌دهد.

وی اظهار کرد: پارسال ۸۳۳ هزار و ۷۲۴ تن کالای ترانزیتی با ۴۰ هزار تردد از پایانه‌های مرزی استان وارد کشور شده که از نظر مقدار تناژ ۵۳ درصد و از لحاظ تعداد تردد ۴ درصد افزایش داشته است.

به گفته شهامت در سال ۱۴۰۲ بیش از ۹۸ هزار تردد انواع کالاهای صادراتی و ۵ هزار و ۷۲۴ تردد حاملِ کالاهای وارداتی از پایانه‌های مرزی عبور کرده‌اند.

وی افزود: در سال گذشته ۲ میلیون و ۶۴۳ هزار تن کالای ترانزیتی با ۱۲۷ هزار تردد از کشور خارج شده که به‌لحاظ تردد ۴۱ درصد و از نظر تناژ ۴۲ درصد افزایش را نسبت به سال ماقبل داشته است.

این مسئول بیان کرد: تردد ناوگان ورودی ترانزیت به کشور ۲ درصد و ناوگان خروجی ۲۸ درصد افزایش داشته است.

وی اذعان کرد: میانگین تردد روزانه از مرز دوغارون ۵۵۰ دستگاه و میانگین تردد روزانه از مرزهای مشترک با ترکمنستان ۶۸۰ دستگاه در سال گذشته‌بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌رضوی با بیان اینکه بیشترین ترانزیت خروجی با ۸۳ درصد مربوط به پایانه دوغارون بوده عنوان کرد: در سال ۱۴۰۲ بیشترین ورودی ترانزیت با ۷۶ درصد مربوط به پایانه مرزی لطف‌آباد به ثبت رسیده است.

خراسان‌رضوی با داشتن ۴ پایانه مرزی در شهرهای دوغارون، لطف‌آباد، سرخس و باجگیران دارای ۲۱۱ شرکت بین المللی حمل کالا و ۸ شرکت بین المللی مسافری است.

نظر شما